چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه کانون های مساجد نقش موثری درتربیت نیروهای متعهد دارند گفت:کانون ها بُعد فرهنگی و هنری مساجد را احیاء کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مرتضی اسماعیلی طبا در مراسم اختتامیه نمایشگاه های توانمندی ها و دست آوردهای کانون های فرهنگی و هنر مساجد که در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد ضمن تبریک به منسبت عید سعید غدیر با اشاره به نقش تاثیر گذار کانون های مساجد در اعتلای فرهنگ و معارف دینی اظهار داشت: در دوره ها و بحران های مختلف شاهد بودیم که چگونه کانون های فرهنگی و هنری مساجد وارد و نقش شان را به خوبی ایفا کردند.

وی با اشاره به این که بیست سال از فعالیت های خالصانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد می گذرد افزود: در این بیست سال کانون ها علاوه بر عمران و آبادانی ابعاد سیاسی، نظامی و مذهبی، بُعد علمی، فرهنگی و هنری مساجد را احیا کردند.

اسماعیلی طبا با اشاره به این که امروز در شرایط جنگ نرم در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی قرار داریم بیان داشت: کانون ها نقش موثری در تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای مقابله با هجمه های فرهنگی دارند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیشتر مسوولان نسبت به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسب به پشتیبانی و حمایت از این کانون ها سنگین تر شده است. 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد از نظر ساختاری یکی از زیر مجموعه ها و بازوان دینی و فرهنگی وزرات ارشاد اسلامی هستند تصریح کرد: سرمایه گذاری در این بخش بازدهی خوبی خواهد داشت.

اسماعیلی طبا با اشاره به تعامل بسیار خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد قم ابراز داشت: کانون هایی که فعال تر هستند مورد پشتیبانی بیشتری قرار خواهند گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از این که به بعد هنری کانون ها توجه کمتری شده است تاکید کرد: ورود کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عرصه های مختلف هنری بویژه عرصه فیلم نامه نویسی و فیلم سازی امری ضروری است.

وی بیان داشت: امروز در کشور به فیلم سازان و فیلم نامه نویسان متعهد مسجدی نیاز داریم و کانون ها نسبت به برگزاری دوره های آموزشی انیمیشن، فیلم نامه نویسی، تدوین و کارگردانی اهتمام داشته باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امیدواریم بزودی تاثیر تربیت هنرمندان رسانه ای و تولید آثار فاخر در این عرصه را در تلوزیون و سینمای کشور شاهد باشیم.وی در پایان با بیان این که نمایشگاه توانمندی ها و دست آورد های کانون های مساجد استان قم از نظر محتوایی و کیفی در سطح خوبی قرار داشت یادآور شد: ایجاد بخش بین الملل و حضور 13 کشور برای معرفی مساجد و فعالیت آن از دیگر شاخصه های این نمایشگاه بود.

                

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha